Ошибка 404

Неправильно набран адрес, или такой страницы на сайте больше не существует

Lucruri care influenteaza nivelul de productivitate

View 11138
Image

De cele mai multe ori, unele obiceiuri sau deprinderi ne afecteaza productivitatea si ne face sa pierdem timp si energie, chiar daca avem impresia, pe moment, ca ne relaxeaza sau ne ajuta intr-un mod oarecare.

In momentul cand vorbim despre gradul de eficienta si de productivitate pe care il determina spatiul in care lucram, trebuie luate in considerare mai multe aspecte. Exista o serie de lucruri care fac mediul in care lucram unul placut si ne sporesc productivitatea. Angajatorii trebuie sa tina cont de aceste aspecte si sa le puna in practica daca vor sa aiba parte de angajati motivati.

E simplu sa acceptam obiceiuri de care nu avem nevoie si care ne afecteaza productivitatea la birou. Odata ce au fost constientizate este mult mai simplu sa le tii sub control si sa incerci sa le schimbi, pentru a te bucura de mai multe lucruri rezolvate in timp util.

Chiar daca nu putem controla mereu toti factorii, exista cateva masuri pe care le putem lua pentru a fi productivi, chiar si in zilele in care stresul atinge cote maxime si suntem coplesiti de sarcini.

Cele mai frecvente obiceiuri care iti afecteaza productivitatea sunt mai jos:

-Nu controlezi nivelul de stres: Este foarte simplu sa te lasi influentat de presiunea deadline-urilor si a tensiunii de la locul de munca. Cand simti ca stresul devine coplesitor, eficienta in rezolvarea task-urilor scade din ce in ce mai mult. E important sa inveti sa controlezi modul in care te afecteaza asta si sa pui in aplicare metode de relaxare care sa functioneze la birou si acasa.

-Consumi alimente bogate in zahar: La scurt timp dupa ce consumi alimente sau bauturi bogate in zahar te simti mai plin/a de energie. Dezavantajul este ca senzatia este de scurta durata si imediat dupa aceea se instaleaza oboseala si lipsa de putere. Tentatia este aceea de a consuma din ce in ce mai multe alimente dulci.

-Verifici constant notificarile noi (email, social media): Traim in secolul in care tehnologia ne tine tot timpul conectati prin notificari constante atat pe laptop cat si pe telefon. Daca te opresti din lucru de fiecare data cand apare o notificare noua (email, update pe retele de socializare, mesaje personale), nu vei reusi niciodata sa te concentrezi asupra unui task de rezolvat. Daca intrerupi activitatea la fiecare cateva minute iti va lua mai mult timp sa iti reintri in ritm.

-Consumi excesiv de multa cafea sau bauturi energizante: De multe ori inlocuim odihna cu energizante si cafea. Chiar daca pe termen scurt acestea isi fac efectul, pe termen indelungat acestea pot afecta sanatatea. E important sa te odihnesti, pentru a nu simti nevoia sa bei foarte multa cafea sau energizante.

Iata cateva sugestii pe care le poti implementa pentru a-ti folosi timpul, energia si resursele mult mai eficient:

1.Trezeste-te devreme

Trezitul devreme este o practica des intalnita in randul oamenilor de succes din lume si exista cateva motive destul de bune pentru care sa adopti si tu aceasta practica.

2.Stabileste-ti un scop, o serie de obiective si tactici pentru atingerea lor

Un plan bine stabilit pentru carier in general, dar si pentru o zi normala de munca te ajuta sa-ti vizualizezi mai bine sarcinile, pasii pe care trebuie sa-i urmezi, precum si sa-ti cresti productivitatea muncii.

3. Ia pauze dese

Pauzele scurte, dar dese, mai ales in zilele in care ai task-uri dificile, te ajuta sa te concentrezi mai bine si sa mentii un nivel constant de performanta. Acest lucru a fost demonstrat si de cercetatori, iar, dupa cum probabil ai intuit, daca lucrezi mult la un task fara a lua pauza, vei avea o productivitate mult mai scazuta.

4. Evita multitasking-ul

Este demonstrat ca productivitatea poate fi afectata cu pana la 40% in cazul oamenilor care realizeaza mai multe task-uri in acelasi timp, cum ar fi vorbitul la telefon in timp ce raspunzi la e-mailuri.

Insa un lucru destul de ingrijorator este ca blocajele mentale create atunci cand, oamenii trec de la un task la altul rapid pot duce in timp la o scadere a IQ-ului, conform unui studiu realizat la Universitatea Stanford.

5. Organizeaza-ti sarcinile

Crearea unor liste cu sarcinile pe care le ai si ordinea in care trebuie realizate te ajuta sa-ti organizezi mult mai eficient timpul. Poti crea aceasta lista cu o seară inainte pentru a fi pregatit de task-urile din ziua urmatoare.

Scrie pe scurt, de preferat de mana ca sa retii mai bine inclusiv si pasii pe care ii poti urma pentru a indeplini task-urile. Urmatoarea zi nu va fi nevoie decat sa te uiti la task si la explicatii si vei sti ce ai de facut.

6. Elimina elementele care te pot distrage

Cei mai comuni factori care ne afecteaza concentrarea sunt zgomotul, timpul excesiv petrecut pe social media sau rsspunsul la e-mail-uri.

Daca job-ul nu iti permite sa iti ignori e-mail-ul sau sa opresti notificarile pe o perioada indelungata, incearca macar sa aloci mai putin timp acestei activitati atunci.

7. Dormi suficient de mult

Lipsa somnului afecteaza productivitatea, concentrarea, memoria, capacitatea de a lua decizii rationale sau a efectua operatii matematice.

Orele petrecute peste program, numarul mare de responsabilitati, precum si stresul cotidian ne fac sa dormim din ce in ce mai putin sau chiar sa avem tulburari de somn.

O singura noapte in care nu dormim suficient ne afecteaza abilitatea de a gasi solutii inovative la probleme sau sa comitem anumite erori.

8. Decoreaza-ti biroul pe placul tau

Poate pare straniu, insa mai multe studii au demonstrat ca infrumusetarea biroului cu elemente placute din punct de vedere estetic, cum sunt plantele sau alte obiecte decorative, are un impact pozitiv si deloc neglijabil asupra productivitatii. Ea poate creste cu pana la 15%. Decoreaza-ti biroul cu poze, flori, lumanari parfumate sau orice te face fericit. Vei munci cu mai mult spor si te vei simti ca acasa.

Eficientizarea muncii si obtinerea de rezultate intr-un timp scurt, sunt niste obiective care pot fi realizate destul de usor.

Compania in care lucrezi trebuie sa iti fie potrivita si sa iti poata oferi mediul de care ai nevoie, pentru a putea obtine lucruri marete. In final, experienta angajarii conteaza cu adevarat, pentru ca aceasta iti aduce bucurie si implinire, nu micile beneficii de pe parcurs.

Speram ca sfaturile de mai sus in acest articol te vor ajuta sa-ti organizezi timpul util, sa-ti cresti productivitatea muncii si sa duci la indeplinire toate task-urile pe care ti le-ai propus.

Пожалуйста оцените статью, спасибо.