Importanta motivarii angajatilor

View 18179
Image

O atmosfera placuta in companie face ca oamenii sa lucreze cu placere, cu drag, ajung la birou cu inima deschisa si pleaca, chiar daca sunt obositi, cu zambetul pe buze. Cu totii stim ca un moral ridicat trece mai usor peste obstacole si gaseste solutii inovatoare pentru orice probleme care apar. Atmosfera de lucru este legata foarte mult si de relatia angajat-angajator, precum si de recunoasterea meritelor. Nu ne referim aici neaparat la prietenie ci in primul rand la recunoasterea meritelor atunci cand este cazul. Angajatul vrea sa fie apreciat, vrea sa vada ca cineva observa progresele sale, astfel ca recunoasterea, de preferat publica, a meritelor sale conteaza enorm. Astfel, angajatul va fi mult mai motivat, mult mai eficient, mult mai performant! Si sincer acest lucru nu costa nimic, e vorba doar de un minut din viata angajatorului o data în saptamana. In plus angajatorul poate arata ca-i pasa de un angajat cerandu-i parerea in anumite probleme. Acest lucru este benefic nu numai pentru angajat, ci si pentru angajator, care are ocazia sa priveasca problema din mai multe puncte de vedere. Cerandu-i parerea angajatului sau angajatilor acestia vor simti ca fac parte dintr-o comunitate in care au si ei un cuvant de spus contribuind astfel la dezvoltarea companiei!

Functia de motivare indiferent de domeniul unde activeaza o persoana, are scopul de a stimula angajatul in vederea atingerii performantelor. Motivatia este ceea ce ii determina pe oameni sa munceasca, cu adevarat, iar aceasta prezinta doua tipuri majore de actiune asupra resurselor: financiar si non-financiar.

Metodele de tip financiar sunt toate formele de recompensare baneasca a muncii depuse sau a rezultatelor obtinute de salariat. Desi, aceasta este cea mai des intalnita forma de motivare, din pacate nu motiveaza suficient angajatul si nu ii creaza o stabilitate pe termen lung in cadrul companiei. Motivarea financiara ar trebui sa fie o parte componenta a motivarii, dar in nici un caz sa nu inlocuiasca motivarea non financiara.

Daca sa vorbim despre instumentele motivarii non financiare, acestea sunt multiple! Vorbim aici despre realizarea profesională, un climat organizational placut, munca interesanta, dezvoltarea profesionala, recunoasterea contributiilor profesionale, respectul, un anumit statut oferit de natura postului, o ascultare activa din partea angajatorului, recunoasterea meritelor si lista ar putea continua la infinit.

A merge doar pe motivare financiara reprezinta o greseala majora din partea unui angajator, intrucat nu poate mari salariile in fiecare luna. Un indicator clar al motivarii non-financiare poate fi observat atunci cand unui angajat, o companie concurenta ii face o ofera salariala mai buna. Cu toate acestea, angajatul refuza intrucat se simte bine la actualul loc de munca. Fiecare angajator investeste in pregatirea angajatului lui, daca el insa, nu va avea grija non-financiar de angajatului lui, acesta la prima ocazie, va merge la o alta companie unde va folosi toata experienta acumulata anterior! La o simpla cautare pe un site online de joburi, vedem cereri de munca de la oameni angajati. Acestia isi cauta un alt loc de munca, explicatia e simpla: acesta este demotivat fie financiar fie non-financiar, fie ambele dintre ele!

In concluzie, avem faptul ca ideile de motivare sunt multe, trebuie numai putina creativitate pentru a gasi idei inovatoare. Toate aceste idei motiveaza non-financiar in cele mai multe cazuri. Tehnicile motivationale, indiferent de modul de clasificare sau de folosire a acestora, pleaca de la urmatoarea premisa: cu atat mai mari vor fi sentimentele de apartenenta si de implicare in cadrul unei companii cu atat mai loiali si fericiti vor fi si angajatii la locul de munca!

 

Appreciate the article, thank you.